Hedda- Kissie kanske borde börja tänka sig lite för innan hon skriver

Jag chattade precis med Nea och vi började och snacka om ett inlägg som kissie precis skrev.
Och det är verkligen stört.
Det är två typ 9-10 åringar som har slagit sina lärare och hon skyller allt på unga föräldrar. Men sen säger hon också att hon inte har en aning om hur gamla dessa barns föräldrar är.
Och så skriver hon att hon tycker det är sjukt att unga personer inte gör abort osv. Jag sjäv skulle göra abort men jag tycker verkligen inte att Kissie ska anklaga dessa unga föräldrar för att  vara dåliga föräldrar och att dem inte kan uppfostra sina barn.  Självklart kanske det inte alltid funkar med unga föräldrar och det blir kanske svårare för mamman och pappan men det betyder inte att alla barn som har unga föräldrar går runt och slåss. Jag tycker bara att det var väldigt konstigt skrivet av Kissie och hon borde nog tänka sig lite för innan hon skriver.

Däremot tycker jag att hon har helt rätt i att det är sjukt elever kan bete sig så mot sina lärare osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0