Hedda- varför pluggar jag egentligen?

När jag sitter och pluggar brukar jag undra varför jag pluggar? Alltså varför jag ens anstränger mig i skolan. Visst vore det roligt att komma in på nåt bra gymnasium, men egentligen tycker jag inte att det är så viktigt. Men ändå gör  jag läxorna, går på lektionerna och försöker oftast få så bra som möjligt på proven.
Det kanske låter jättekonstigt för man pluggar ju för att man måste. Men om man tänker efter så måste man ingenting.
Nu menar jag inte att jag ska börja skita i skolan för det finns ändå en sida i mig som vill ha bra betyg och allt det där.
Varför pluggar  ni och anstränger er?  Vill ni komma in på en bra skola? Känner ni press från föräldrarna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0