Emilia- Första skoldagen

Hejhej!
Kom hem från skolan för ca 40 minuter sen. Jag trodde att vi kanske skulle vara i skolan i 2 timmar, men vi var i skolan från 10 till halv 3.
Kan berätta lite hur dagen gick till.

Först var det samling i aulan. haha nervöst var det att gå in där. Sen så ropade dem upp alla som skulle gå i samma klass. Efter det var vi i klasstrummet ett tag. Fick massa papper att fylla i.
Sen var var det namnlekar, usch hatar sånt, har svårt att komma ihåg namn. Och jag fick såklart vara sist och skulle säga massa namn.
Sen bar det av till aulan igen för att få information om alla olika språk man kunde välja att läsa.
Sen bar det av till klassrummet igen för ännu mer prat, sen var det en snabb rundvisning i skolan. När kloclan var 1 så fick vi äta lunch, och då var jag svin hungrig. Maten var faktiskt riktigt god. Vi fick hamburgare och efterätt om vi ville. För en gångs skull var det lite smak på maten..
Efter rasten så skulle vi tillbaka till klassrummet för att göra en mattediagnos, så matteläraren kunde se vilken nivå vi ligger på. Ja jag kan ju säga att det inte gick så bra..
Sen fick vi äntligen sluta! :)
Juste vårat schema är grymt! Har sovmorgon nästan varje dag och slutar hyfsat tidigt. På fredagar har vi lång sovmorgon och sen 2 lektioner, sen får vi sluta! riktigt NAJS!
Nu ska jag upp till torget för att möta Philip och hans jobbarkompis som ska hämta upp mig. Ska åka med Philip till Södertälje och sova där, sen lämnar dem av mig på Essingen imorgonbitti.

Nu måste jag rusa. Pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0