Emilia- Lalala...

Har sjuukt tråkigt just nu, så jag tar ut det på bloggen. Väntar på att Philip ska sluta jobbet så att vi kan prata i skypen. Förra året vi snackade i telefon här så blev räkningen nästan på en tusenlapp, och då menar jag att vi kanske snackade i 1 timme sammanlagt.

Haha jag har verkligen ingenting att skriva om, vill bara fördriva tiden med någonting roligare än tv. Kan skriva upp mina dagar, haha fast inget speciellt händer egentligen.

Måndag- check
Tisdag- check
Onsdag- Stranden.
Torsdag- Hämta upp mammas kompis på nice flygplats, sen åka till en jätte stor affär som vi varje år åker till för att små handla lite skit saker.
Fredag- Stranden i Ventimiglia, sen är det den där stora marknaden som är varje vecka, så den ska jag gå och se om jag kan hitta något på. Har inte shoppat någon sak alls här nere.
Lördag- Stranden, Fira min lillasyster Matilda som fyller 7 år, restaurang på kvällen.
Söndag- Stranden, Sen så ska jag äääntligen få packa.
Måndag- Åker hem till Sverige! Philip hämtar mig på flyplatsen och vi drar sedan hem till pappa på Ekerö, var hur länge sen som helst jag var där.

Sitter ute på altanen nu och det är sjukt hur mörkt det är, det är alldeles för varmt för att sitta inne. Men jag blir rejält myggbiten här ute, kanke är dags att flytta in.
Det här blir sista inlägget för ikväll. Så godnatt allesammans.

Emilia- Låt hela världen se ditt vackra leende.

Hejhej. Är sjukt trött, blir alltid så himla trött av solen. Idag var vi på en strand som ligger i Frankrike, staden heter Menton. Det var sjukt varmt idag, helt vindstilla, så man var nästan tvungen att ligga i vattnet och sola. Har hört att det har varit jätte bra väder i stockholm, så det gör att jag bara vill ännu mer hem till Sverige. Jag kommer ju hem på måndag, och på tisdag börjar jag och Clara jobba. Våra pass är mellan kl 07.00-16.00. Lite småjobbigt, men kommer vara överlycklig när lönen kommer. Nu ska Oscar och Matilda få datorn.

Ciao

Emilia- Är i Italien..

Hejhej!
Har haft en underbar vecka med Hedda i France, och nu sitter jag i samma hus som jag är i år efter år..
Kan berätta lite om den galna veckan som varit.
I måndags landade jag runt 9, runt 10 var vi hemma i huset, då fixade jag och Hedda oss en snabbis och sen bar det av till Le Bar. Där var vi under kvällen. Riktigt fräsch bar var det också.
På Tisdagen så var vi och solade hela dagen på stranden som vi gjorde vare dag. Så det hände inte så mycket på dagarna faktiskt. På kvällen blev det samma bar igen, och så höll vi på ända tills Torsdag, då träffade vi också 2 killar som var trevliga göteborgare, så dem satt vi och snackade med i några timmar under kvällen. Och sen blev alla vi typ helt hypade så på Fredag kväll så blev det en hemmakväll för första gången, så jag och Hedda satte oss nere vi stranden på kvällen, det var fullmåne så det var jätte fint! Men sen började det stinka fisk, då inser vi att det ligger en stor jävla fisk 2 meter ifrån oss. Äckligt!
På lördagen låg vi på stranden och tog det lugnt ännu en gång, vi hade inga planer på att gå ut på kvällen, men sen så blev vi pigga och drog oss ut ändå, och det var tur det, för det var en riktigt rolig kväll, Det började med att vi satte oss på en bar som hette blue bar, Just den här kvällen var det musikfestival i St raphael så det var en skit bra Dj som spelade bra låtar. Haha Det roligs var ju att det var en gammal tant och gubbe som stod och dansade, de hade liksom någon sorts dans inövad. Hedda filmade det så det kommer troligtvis in på Facebook iallafall. Sen runt 12 så öppnades en nattklubb, den var riktigt fräsch, den låg under marken och såg helt nyrenoverat ut. I början var det lite segt, mest massa äckliga fransmän som skulle komma fram och snacka, fast dem inte ens kan engelska, men senare så drog det igång rejält, jag och Hedda dansade tills vi blev helt svettiga, vi dansade också med en skit rolig kille, går inte riktigt att besrkiva hur han såg ut på dansgolvet. Haha men hela kvällen var iallafall riktigt rolig!!

Idag så var vi i Nice, Hedda åker hem idag, medans jag ska stanna en vecka till. Är inte så sugen på att vara här en vecka till. Blir så lätt uttråkad.
Saknar tjejerna och Philip som bara den<3
Aja nu ska jag äta. Puss och hej!

Emilia- Drar nu!

Nu drar jag till St Raphael där Heddis är!! Whiihoo, fyfan vad kul vi ska ha de! Sen drar jag direkt till Italien därifrån. Kommer hem till Sverige den 5 Juli igen. Nu måste jag packa det sista för snart drar vi till Arlanda. Är lite nervös, ska flyga själv + att jag kommer mellan landa i mynchen( vet inte hur det stavas).
Ha det bra i Sverige, Kommer sakna Viktoria, Clara och Philip.

pussar!

Emilia-

Hejhej!
Sommarlovet rullar på, och på måndag åker jag ner till Frankrike där Hedda är! Det ska bli sjukt kul. Då ska det solas, badas och festas! Sen åker jag dirket till Italien där mamma och dem är.
Om en havtimme ska jag vara barnvakt åt en familjekompis barn.
Kan skriva upp mina kommande dagar som vanligt.

Torsdag- Barnvakt.
Fredag- Åka till pappa och hämta en resväska sedan börja tvätta och packa lite smått.
Lördag- Åka båt med Philip och hans familj sover över där.
Söndag- Packa det sista, Philip sover hos mig en sista natt på 2 veckor :(
Måndag- Åker till Frankrike, flyget går runt 2 på eftermiddagen.

Så ser mina kommande dagar ut.

Nu ska jag börja dra mig.
Pusshej..

Emilia- Sommarlov!

Hejhej!
Shit vad mycket som har hänt den här veckan. Bal, klassresa, skolavslutning m.m.
Balen var jätte trevlig, synd nog var våran klassresa väldigt tråkig, hände inte så mycket. Sen var det den sista skolavslutingen i Rålis, lite sorligt faktiskt. Men det jag är mest ledsen för är att jag, Hedda, Viktoria och Clara inte kommer gå i samma skola längre. Vi har haft ett toppen år hittils!

Nu är det iallafall dags för ett riktigt härligt sommarlov som jag har sett fram emot ända sen första dagen skolan började förra året.
Senare idag hämtar Philip upp mig så åker vi till Malmköping där pappa och alla är, Det är så att min pappa och hans tjej ska gifta sig imorgon, så det ska bli kul att se på! :)

Här kommer lite bilder på allt möjligt som hänt under veckan.

Firade Amelia igårkväll!

Jag och Max.

Jag och George i Limmon!

Vi som åkte Limmon.

Klassresan.

Nu ska jag gå och packa ihop lite kläder till bröllopet,

Pussohej!

Emilia- Nu drar vi!

Så nu har vi packat väskorna, för nu ska vi bege oss mot slussen och sedan ta en buss som går till stavsnäs. Där ska vi möta klassen. Vi ska ut och segla med något stort skepp. Wich me luck!