Emilia- språkresa med STS eller EF till Malta eller grekland ?

shue igen ! jag vet att typ 10 pers har skrivit om språkresor på sina bloggar, men jag tänkte bli den 11 .
jag, hedda och vikku har tänkt att vi kanske ska åka på språkresa nästa sommar . men det jobbiga för mig är att om vi skulle åka så skulle jag typ behöva betala 16 000 kr själv och mina föräldrar typ 5 000 .hedda behöver bara betala sina fickpengar som ligger runt 5000 och vikku kanske får det i födelsepresent .
men har ni några tips på att tjäna pengar ? ( förrutom barnvakt )
det andra vi inte vet är om vi ska åka till Malta eller Grekland ?
om man ska åka till malta så kan man åka med både STS och EF men om man ska åka till Grekland så kan man bara åka med STS .
men en del säger att vi ska åka med STS och en del med EF , så vi vet verkligen inte vad vi ska välja om vi nu skulle åka
Ebba och mollu ( ilovesis.blogg.se) var på malta med EF i sommras dom sa att det var superkul och tycket absolut att vi skulle åka till malta , men dom tyckte abslout inte att vi skulle åka med STS ! (dom är med i EF CREW så om ni har några frågor så ska ni fråga dom)
men jag vikku och hedda ringde till STS och EF och frågade lite om tider och så på kvällarna, om man åkte med STS och skulle till england så skulle man vara hemma kl 11 på både vardagar och helger och om man åkte till malta så fick man vara ute till halv tolv både vardagar och helger samma sak gäller grekland.
men sen ringde vi EF och frågade om tider och om man skulle vara på malta så skulle man vara hemma kl 12 på vardagar och halv 2 på helger .
det kanske låter som att vi bara åker på språkresa för att få ha kul på fritiden, men det är ju ändå det som man betalar mest för !
vi skulle vara tacksama om folk som har varit på språkresa kunde skriva till oss och berätta om ni tycker man ska åka med STS eller EF , och vilket land ( grekland eller malta ) ?
puss och kram // E


förlåt, man ser inget på bilden, men det ser iallafall lite roligare ut .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0