Emilia- Morgon rutiner

Här är saker som jag vill ha , Det här är det som jag typisk använder varje morgon innan skolan .








Det här sminket vill jag ha . Och det är typiskt det smink jag använder på dagarna
1.Foundation från Max factor
2. Puder från Max factor
3.Eyeliner Max factor
4.Maskara Nivea
5.Läpp penna Max factor
6.Ljus rosa läppglans Max factor
7.Vit ögonskugga som man kan ha långt upp på ögonen , då ser man piggare ut . Max factor

Sedan till håret . Om jag tvättade mitt hår kvällen innan så fönar jag det inte.

1.Först sprutar jag värmeskyddande spray så att håret inte slits lika mycket . Det gör även så att det håller sig plattare längre.


2. Efter sprayen så plattar jag mitt hår i ca 5-10 minuter , beror på hur vågigt/ lockigt det är .



3. Efter det lägger jag nästan allt hår åt ena hållet för att jag ska kunna tupera det underifrån och sedan uppåt.



4.Innan man lägger över håret för att sedan kunna ta en ny rad och tupera så använder jag volume master . Jag tycker den är jätte bra . Jag hatar när mitt hår är helt nytvättat , det bara flyger åt alla håll . Så med volume master så kan man få lite volym på 10-15 minuter.




5.Efter jag använt volume master så sprutar jag proffs hårspray , och kammar sedan ut håret så att det inte ser trassligt ut .


Här har ni min morgonrutin . Jag ägnar kanske 1 timme på morgonen för att fixa iordning mig . Men då räknar jag med allt , från att gå upp ur sängen tills att vara vid ytterdörren.
Enjoy !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0