E- mörkrädd

Min största rädsla just nu när det börjar bli vinter och mörkare på kvällarna är att gå själv ute på gatorna. tex. när jag är hemma hos mamma och har varit ute sent på kvällen och sen ska hem. Ni som känner mig och vet hur den vägen är,  den är helt öde och den är mörk, Väldigt scarry!
Iallafall så är jag sjukt rädd för den vägen, så det har ibland hindrat mig att gå ut på kvällarna. Som igår när clara,Hedda och Viktoria skulle träffas på Fridhemsplan så frågade dom mig om jag ville komma, för det första så var jag väldigt trött och orkade inte gå ut, men det andra som hindrade mig var att gå ute själv när det är så mörkt och öde. Jag går alltid och tittar om det är någon bakom mig. Jag har inte heller några pengar på mobilen just nu så jag kan inte ringa eller smsa någon. Så om jag ska vara helt ärlig så brukar jag låtsas prata i telefon.
Men att mörkret ska hindra mig från att gå ut på kvällarna är rätt så sjukt. Fast jag jagar upp mig själv hela tiden.
Jag får börja vänja mig vid mörkret, det är ju ändå några månader kvar tills det börjar ljusna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0