Hedda- 14 april

Hellu , ligger i min säng och kollar runt lite på internet. Har ganska tråkigt men orkar verkligen inte plugga mer. Jag glömde att berätta att Hèdi Fried var i vår skola och föreläste idag. Hon är en överlevande från Auschwits- Birkenau, hon satt också i Bergen-Belsen och jag kommer inte ihåg om det var nåt mer. Det var väldigt intressant iallafall men det känns ändå väldigt svårt att förstå att hon verkligen varit med om det. Man har ju läst så mycket om det osv men det känns ändå overkligt. Jag har träffat en överlevare tidigare och det var i Auschwits.

Här är några bilder jag tog när jag var i Auschwits för ungefär ett år sedan

Här kom tågen fulla med människor in


Sängarna, de sov 6 på varje "våning"

toaletterna

Jag har för mig att det var ungefär 20 000 människor som har skjutits emot den här vägen, skotthålen syns fortfarande tydligt


Kommentarer
Postat av: Anonym

chill:)

2010-04-15 @ 18:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0