Hedda- Vad händer med Sverige?

Jag är i chock. Jag satt precis och kolla runt lite på facebook och kom av misstag in på en grupp som handlade om invandring. Det hade då ställts en fråga på wallen om vilka partier folk skulle rösta på. Diskussionerna som sedan kom upp i kommentarsfältet var helt sjuka, jag förstår inte hur folk kan vara så extremt rasistiska. Har människor ingen som helst medkänsla.
SD är ju nu på väg att kanske komma med i riksdagen och även det känns ju helt galet. Jag förstår att folk kanske vill ha en mer kontrollerad invandring osv men det SD tycker  är enligt mig rasism.

"Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning"

Den här meningen finns på Sds hemsida  och det kan ju vara lite svårt att förstå vad de menar pga alla ord de använder. Men vad de menar är att sverige skulle ha större chans att få ett tryggt och demokratiskt samhälle om det bara var människor med samma kultur och bakgrund som bodde i landet.

Jag kan inte alls förstå mig på hur de här människorna tänker och jag har verkligen försökt.
Hur skulle vi ens få vårt samhälle att gå runt utan invandrare?  Eftersom vår befolkningsmängd knappt har ökat de senaste 50 åren(om du räknar bort invandringen) så skulle våra skattepengar inte räcka till för att betala alla de höga pensionerna som ska betalas ut till 40-talisterna som nu går i pension.

Jag vet att vissa har använt som argument för att stoppa invandringen att de tar våra jobb. Nu förstår jag än en gång inte alls vad de tänker med? Svenskarna vill ju inte ens anställa de här invandrarna. De kämpar och startar egna företag. Det är ju inte så att det är svenskar som har skapat alla kebabställen och pizzerior och invandrare som sedan kommit och tagit svenskarnas jobb. Nej det är invandrarna som har startat restaurangerna från grunden och betalar skatt precis som vi svenskar.

Självklart finns det invandrare som bara sitter hemma och lever på socialbidrag men hur många svenskar gör inte det då? Säkert lika många svenskar.

Det här blev ett väldigt långt inlägg och förhoppningsvis kanske nån människa orkade läsa det :P
Och ni som nu tänker rösta på SD i framtiden, gör det men jag hoppas bara att ni verkligen har läst på och vet vad de står för innan ni bestämmer er.

Vad tycker ni? Håller ni med mig eller ser ni helt annorlunda på invandringen ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller absolut inte med dig, invandrarna förstör vårt samhälle. Jag tror inte att du har levt bland invandrare som många andra har. Därför kan du inte förstå oss son röstar på SD och ND!!

2010-04-12 @ 12:17:44
Postat av: Hedda

Nej jag har kanske inte levt i de mest invandrartäta områdena och det kan säkert vara därför jag inte förstår er som röstar på sd eller nd men jag tror ändå inte att det hade förändrat min syn på invandrarfrågan.

2010-04-12 @ 23:35:32
URL: http://heddaochemilias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0